DVJ Insights Marktonderzoek

Een no-nonsense benadering, gefocust op te behalen targets van onze klanten, gedefinieerd met onze partners. We hebben ervaren business consultants in dienst, die als experts in marketing, sales, communicatie en management voor u meerwaarde bieden van marketingoplossingen waarbij onderzoek het startpunt is van het consultancytraject.
Niet het leveren van het onderzoeksrapport, maar het op de juiste wijze interpreteren van de resultaten en de implicaties van de gevonden resultaten voor de klant behoren volgens De Vos & Jansen het resultaat te zijn van het doen van onderzoek. Op die manier voorzien we u van de kennis vergezeld met concrete acties en adviezen waar u naar zoekt. Uw informatiebehoefte vullen wij maximaal in door middel van een professionele advisering!

De Vos & Jansen staat voor advies. Het marktonderzoekrapport is hierbij ondersteunend in de advisering. Een onderzoeksrapport leveren we dan ook niet zomaar op. Klantgerichtheid staat dan ook hoog bij ons in het vaandel hetgeen beteken. Met een team van ervaren research consultants gaan we voor het nog scherper krijgen van uw vizier en business goals. De exacte onderzoeksbehoefte is heilig en zal vlijmscherp gedefinieerd worden tijdens een eerste gesprek.

Samen met u gaan we voor 1 ding en dat is `marktonderzoek praktisch toepasbaar' te maken binnen uw bedrijfsvoering. Wat zit er achter de cijfers? Hoe gaan we samen voor een doelgerichte onderzoeksoplossing?
Nodig hier een van onze consultants uit, zij sparren graag mee over uw onderzoeksplannen. De Vos & Jansen is dan ook ISO 20252 gecertificeerd en daarmee aangesloten bij de ResearchKeurmerk groep. De Research Keurmerk Group is een selecte groep van onderzoeksbureaus die voldoen aan de hoogst bestaande kwaliteitseisen in de marktonderzoeksbranche. Mocht u meer info willen over een van onderstaande mogelijkheden, kijk dan op dvj-insights.com/nl/ of neem contact op via 024-3502797 of info@dvj-insights.com



Muziek Onderzoek

Continu Muziek Onderzoek
Ons multiclient muziekonderzoek is ingericht voor stations met een beperkt budget voor muziekonderzoek.
Call Out Music Test
Optimalisatie van uw huidige playlist door middel van (twee)wekelijks muziekonderzoek waarbij de titels uit de huidige playlists onder de loep worden genomen.
Welke titels willen uw luisteraars nog (vaker) horen? En welke titels juist minder vaak? Geeft inzicht in de bekendheid, waardering, burn out en wanted factor van de actuele titels.
Muziekcluster Test
Welke (sub)genres van muziek worden gewaardeerd door uw (potentiële) luisteraars?
In welke mate worden deze ook gekoppeld aan uw station? Optimaliseer uw muziekmix, juist door te verkennen waar de grenzen van de muzieksmaak van uw (potentiële) luisteraar liggen, opdat u nog steeds een duidelijke muzikale identiteit neer kan zetten.
Auditorium Muziek Test
Uw hele muzieklibrary uitkammen? Welke (oudere) titels worden gewaardeerd en welke minder? Welke titels vullen uw huidige playlist perfect aan en zijn in staat om de aandacht van uw luisteraar vast te houden?
Door dit onderzoek periodiek uit te voeren loopt u nooit achter de feiten aan.

Formatonderzoek

Format optimalisatie
Wie is precies uw luisterpubliek? Wat waarderen ze in uw programmering en wat minder? Zijn er items of programma's die luisteraars wegjagen, of die door kleine aanpassingen juist meer luisteraars kunnen vasthouden of aantrekken?
Perceptieonderzoek
Wat vinden uw luisteraars van acties die op uw zender plaatsvinden? Van specifieke programmaonderdelen?
Van uw marketingactiviteiten? Door in te zoomen op bepaalde aspecten krijgt u middels dit onderzoek meer inzicht in de perceptie die luisteraars van specifieke onderdelen van uw zender hebben.
DJ-evaluatie
Welke DJ's van uw station kent de Nederlandse radioluisteraar eigenlijk? Wat vinden ze van deze DJ? Trekt hij aan of stoot hij juist af? Past deze DJ bij uw station? Een DJ is vaak hét gezicht van uw station en het is daarom essentieel om inzicht te hebben in wat deze mensen voor uw station betekenen.
Tune-in/Tune-out onderzoek
Wat trekt een luisteraar in uw zender? En misschien nog wel belangrijker, wat zijn de momenten dat deze luisteraar wegzapt naar een andere zender? Wij weten standaardantwoorden als muziek en reclame te ontwijken en kunnen u inzicht geven in hoe u luisteraars (nog) langer vast kunt houden. Daarnaast wordt duidelijk welke zenders uw belangrijkste concurrenten zijn, op het niveau van de individuele luisteraar.
Dit onderzoek is zowel voor online streams in te zetten (gecombineerd met exacte wegzapmomenten) als voor de traditionelere ether/kabelkanalen

Marketing & Salesonderzoek

Campagne-onderzoek
Wat doet uw (multi-)mediale campagne voor uw station? Hoe staat het met de herkenning en waardering van deze campagne? En, mogelijk nog belangrijker, wat doet deze zender voor het imago van uw zender en verleidt deze mensen om (vaker en/of langer) in te schakelen?
Imago/positioneringsonderzoek
Weet u exact welk beeld er onder de Nederlandse radioluisteraar leeft met betrekking tot uw zender?
Waarin u zich onderscheidt of juist niet onderscheidt van concurrerende zender? Welke positionering het meest wenselijk is binnen uw doelgroep? En hoe u dit zou kunnen bereiken? Door dit onderzoek in te zetten, krijgt u hier meer inzicht in.
Website evaluatie- en optimalisatie
Websites worden steeds belangrijker in het contact met de luisteraar. Maar wat vindt zij eigenlijk van uw website? Kan zij de weg vinden naar de onderdelen die voor haar en u belangrijk zijn? Hoe kunt u nog meer uit uw huidige website halen? Onze expertise in zowel de radiomarkt als website- en usability onderzoek kan een belangrijke rol spelen bij het beantwoorden van deze vragen.
AdverteerdersCampagne-onderzoek
Hoe doen campagnes het die op uw zender worden uitgezonden? Wat is de toegevoegde waarde van uw zender binnen de gehele mediamix of zenderselectie die wordt ingezet?
Via enkele metingen brengen we dit eenvoudig voor u en uw adverteerder inzichtelijk.
Visual transfer-onderzoek
Radiocommercials staan niet altijd op zichzelf en maken vaak onderdeel uit van een multimediale campagne.
In welke mate treden er synergetische effecten op en weet de radiocommercial ook beelden en herinneringen aan bijvoorbeeld de televisie of online campagne op te roepen?
Een waardevolle service voor uw adverteerders, geef hen inzicht in de effectiviteit van een gecombineerde campagne en toon daarbij de versterkende rol van radio aan.
Non-spot onderzoek
Een radio-actie in combinatie met een adverteerder? In welke mate pikt de luisteraar dit op? Hoe waardeert men deze actie? Vindt men de adverteerder en uw station bij elkaar passen?
Wat is de effectiviteit van deze actie? Allemaal belangrijke vragen om te beantwoorden indien u de relatie met uw adverteerder sterk wilt houden. Ons onderzoek geeft hier eenvoudig inzicht in.

Luisteraars panel

Wij richten graag samen met u een portal in, waardoor u direct kan communiceren met uw eigen luisteraars.
Diverse standaardonderzoeken kunt u zelf uitzetten onder uw luisteraars, wanneer u dat nodig vindt. Uiteraard staan wij u met ons advies te allen tijde ter zijde, of het nu gaat om de keuze tussen een kwantitatieve (gesloten vragen) en kwalitatieve (open gesprek) aanpak, welke vragen op welke manier het beste gesteld kunnen worden en vooral: wanneer zet u het beste welk type onderzoek in? Voor een voorbeeld kunt u kijken op www.slamfmpanel.nl

 

de Vos en Jansen